Jak uczymy

I hear and I forget
I see and I remember
I do and I understand.

~ Confucius
Confucius

Dzieci najłatwiej przyswajają wiedzę przez praktyczne, aktywne zajęcia, które uruchomiają ich wyobraźnię i ułatwiają zapamiętywanie. Staramy się, aby nasze lekcje były urozmaicone i z pewnością nie ma w nich miejsca na nudę! Aby to osiągnąć stosujemy różne metody:

  • Muzyka – wyzwala emocje i jest pomocna w koncentracji. To wspaniałe narzędzie do nauczania języka obcego, szczególnie dla dzieci.

    Metoda Super Simple Learning polega na nauczaniu języka angielskiego przez muzykę, śpiew i zabawy ruchowe. Została opracowana w Japonii (2005) przez nauczycieli języka angielskiego z Kanady i USA. Tej skutecznej metodzie zaufało miliony rodziców i nauczycieli na całym świecie. Piosenki Super Simple Songs to zwycięskie w wielu kategoriach, uwielbiane zarówno przez dzieci jak i nauczycieli materiały do nauki języka angielskiego. Są to zabawne, dynamiczne utwory, łatwo wpadające w ucho, przystosowane do wieku, potrzeb i gustów małych słuchaczy. Większość śpiewanych zwrotów jest zobrazowana gestami, które na długo pozostają w pamięci uczniów. Dodatkowo, karty obrazkowe stworzone do piosenek pomagają zrozumieć słowa anglojęzyczne i odnieść je do otaczającej rzeczywistości.

    Pomimo, że Super Simple Songs należą do naszych ulubionych, staramy się urozmaicać nasz repertuar i dodatkowo korzystamy z różnych innych źródeł muzycznych/piosenek specjalnie przystosowanych do nauczania dzieci języka angielskiego.

  • Sztuka i zajęcia plastyczne – pozwalają dzieciom na wzrokowe i materialne doświadczenie języka – rozwijają wyobraźnię, ułatwiają zapamiętywanie i pomagają zrozumieć różne idee. Nauka języka angielskiego w połączeniu ze sztuką i zajęciami plastycznymi jest jednocześnie czystą przyjemnością, płynącą z zaangażowania w różnorodne prace i projekty.

    Inspirujemy się Metodą Reggio Emilia (Włochy), która słynie z twórczego podejścia do edukacji wczesnoszkolnej. Program ten został okrzyknięty przez tygodnik Newsweek (1991) za jeden z dziesięciu najlepszych na świecie.
    Metoda ta polega na zachęcaniu dziecka do odkrywania i zrozumienia rzeczywistości za pomocą zmysłów. Wykorzystuje się do tego zabawę, inscenizacje, muzykę, przy użyciu najrozmaitszych materiałów i narzędzi. Dzięki temu, dziecko buduje własny obraz otaczającego świata, którego doświadcza przez sztukę oraz symbole. Mały uczeń rozwija własne środki poznania i wyrazu – swoje własne „100 języków”.

     

    Dziecko składa się ze stu

    The child

    is made of one hundred.
    The child has
    a hundred languages
    a hundred hands
    a hundred thoughts
    a hundred ways of thinking
    of playing, of speaking.

    Dziecko
    składa się ze stu.

    Dziecko ma
    sto języków
    sto rąk
    sto myśli
    sto sposobów w jakich myśli
    bawi się i mówi.

    ~Loris Malaguzzi (Twórca metody Reggio Emilia)
     
  • Gry i zabawy – są naturalną, codzienną częścią świata dziecka. Mają znaczenie edukacyjne ponieważ stwarzają okazje do nauki, zwłaszcza jeśli chodzi o przyswajanie języka, umiejętności czytania i pisania, liczenia, rozwiązywania problemów jak również zdolności społeczne, fizyczne i emocjonalne. Zaangażowanie w zabawę dostarcza dzieciom też wiele radości i przyjemności.

    Wzorując się na metodach nauczania wczesnoszkolnego w Kanadzie, nasze zajęcia, oprócz nauki języka, umożliwiają dziecku poznawanie świata przede wszystkim poprzez zabawę, jednocześnie rozwijając jego inteligencję emocjonalną i kompetencje społeczne.